ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΛΕΣΒΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
ΤΗΛ: 22510-37394 Fax: 22510-37393
Μυτιλήνη -Τ.Κ. 81100
|
Μυτιλήνη 20/07/2018
Αριθ. Πρωτ. 32769
ΠΡΟΣ: Α) Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
κ. Κουρουμπλή
Β) Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
κ. Σαντορινιό
|
Κύριε Υπουργέ,
Στα πλαίσια της ενημέρωσης για τη λειτουργία του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου, έχουμε την υποχρέωση ως Δήμος αξιολογώντας τη σημερινή κατάσταση στο νησί και ιεραρχώντας τα προβλήματα με τις συγκοινωνίες, να ζητήσουμε με όση δύναμη έχουμε, την ακτοπλοϊκή επανασύνδεση του νησιού με την Θεσσαλονίκη. Η τελευταία σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες, επιβάλει ισοδυνάμως και ισοτίμως τη δημιουργία των προϋποθέσεων από την μεριά του Υπουργείου σας, ώστε να συνδεθεί και η Λέσβος με τη Θεσσαλονίκη.
Όταν το νησί διέθετε την δικιά του ναυτιλιακή εταιρία, ήταν σε λειτουργία η «γραμμή» με το πλοίο Σαπφώ. Η «γραμμή» ήταν βιώσιμη, αφού πέρα από τις εμπορικές συναλλαγές, χιλιάδες φοιτητές και συγγενείς, πηγαινοέρχονταν στην Θεσσαλονίκη, που τα Πανεπιστήμιά της αποτελούν αγαπημένες επιλογές των νέων του νησιού, αλλά και το νησί αποτελούσε αγαπημένο προορισμό των βορειοελλαδιτών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Μετά την παύση των δραστηριοτήτων της Ν.ΕΛ. από το δικό σας Υπουργείο προκηρύχτηκαν οι επιδοτούμενες «γραμμές» χαρακτηρισμένες και ως άγονες. Αν ανατρέξετε – ως αρμόδιος Υπουργός – στους όρους των προκηρύξεων, θα διαπιστώσετε πως οι συμβατικές υποχρεώσεις των πλοιοκτητών, αφορούσαν νεότευκτα πλοία και ταχύπλοα. Αντ’ αυτού επιδοτούνταν σαπιοκάραβα του Αγούδημου, που απαξίωναν τη «γραμμή» και αποθάρρυναν τους ταξιδιώτες. Έτσι αφού η σύνδεση έγινε αποκρουστική, ήρθε ως φυσική κατάληξη η ακύρωσή της.
κ. Υπουργέ χρωστάτε πολλά σε αυτό το νησί. Όλη η Ελλάδα χρωστάει. Και δεν ζητάμε να πληρώσετε. Ούτε ελεημοσύνες ζητάμε.
Ζητάμε να αποδοθούν ευθύνες, σε αυτούς που με την πρακτική τους οδήγησαν αυτή τη σύνδεση σε εκφυλισμό και ακύρωση.
Ζητάμε από μια αριστερή κυβέρνηση, να δει με μια πιο καθαρή και αντικειμενική ματιά, τις πραγματικές δυνατότητες και ανάγκες των νησιών, χωρίς τις υποκειμενικές και ιδιοτελείς πολλές φορές κρίσεις και αξιολογήσεις του παρελθόντος, τα παραγοντιλήκια και τις ευνοϊκές συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, ώστε το νησί να επανακτήσει αυτονόητα κεκτημένα που έχουν ακυρωθεί.
Ζητάμε λοιπόν να διευκολύνετε τις διαδικασίες και τις αδειοδοτήσεις, ώστε πλοιοκτήτες να έχουν κίνητρο να μπουν στην γραμμή και να ξαναδημιουργηθεί η σύνδεση Θεσσαλονίκης – Λήμνου – Μυτιλήνης, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, με νεότευκτα και ταχύπλοα πλοία.
Χωρίς λοιπόν να απαξιώνουμε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, για την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου (ούτως ή άλλως τα εισιτήρια για την Μυτιλήνη είναι τα ακριβότερα στην Ελλάδα), ιεραρχώντας τα μεγάλα προβλήματα στις συγκοινωνίες, το υπ’ αριθμόν ένα και ζωτικής σημασίας για το νησί, είναι αυτό της σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη.
Σύσσωμη η κοινωνία του νησιού ζητάει τη λύση του.