Ο Δήμος Λέσβου, στο πλαίσιο του διεθνούς τουριστικού marketing plan, που ήδη επεξεργάζεται και το οποίο θα καθορίσει επακριβώς τα βήματα που θα ακολουθηθούν την τρέχουσα πενταετία προκειμένου το νησί να τεθεί σε τροχιά τουριστικής ανάπτυξης, συμμετείχε ενεργά στη σημαντική Διεθνή Τουριστική Έκθεση Κωνσταντινούπολης “EMITT 2015” (22 – 25 Ιανουαρίου 2015). Η έκθεση αυτή είναι η 5η σε μέγεθος τουριστική έκθεση στον κόσμο.

Στο ενιαίο stand των νησιών του Βορείου Αιγαίου, το Δήμο Λέσβου εκπροσώπησαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Κώστας Αστυρακάκης, ο Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Δημοτικής Επιχείρησης Λέσβου (Α.Δ.Ε.Λ. Α.Ε.) κ. Ιγνάτης Χατζηχρήστου και ο Πρόεδρος της πόλης της Μυτιλήνης κ. Πάνος Πίτσιος.

Η παρουσία των εκπροσώπων του Δήμου Λέσβου, πέραν του διερευνητικού χαρακτήρα της εφαρμοζόμενης στρατηγικής marketing, εξυπηρετούσε συγκεκριμένους στόχους άμεσης και μεσοπρόθεσμης αποτελεσματικότητας, που αφορούσαν στην προώθηση νέων εποχιακών “τουριστικών προϊόντων” του νησιού στη γιγαντιαία αγορά της Πόλης και των μικρασιατικών παραλίων της Τουρκίας. Στην προσπάθεια αυτή συνέβαλε δυναμικά και η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, η οποία συμμετείχε στην έκθεση δια του Προέδρου της κ. Γιάννη Σαμιώτη.

SAM_1030

Συγκεκριμένα, τα τρία εποχιακά τουριστικά προϊόντα που ήδη “χτίζονται” στη Λέσβο σε συνεργασία με τους περισσότερους αναπτυξιακούς φορείς – εθελοντές δημότες και τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο παρουσίασής τους από κοινού με την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων κατά τη διάρκεια της “EMITT 2015” στους επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και στο ευρύ κοινό της γείτονος χώρας, ήταν τα ακόλουθα:

• Σταδιακή δημιουργία και αξιοποίηση προγράμματος “Ο Άγιος Βαλεντίνος …. της Μυτιλήνης”. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, υπήρξαν διαβουλεύσεις με το στενό περιβάλλον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προκειμένου ο επικεφαλής της Ορθοδοξίας να συνδράμει στις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια από τη Δήμο Λέσβου και την τοπική κοινωνία, κατά την ημέρα εορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Ο Αντιδήμαρχος κ. Κώστας Αστυρακάκης, κατατόπισε επισταμένως το σύμβουλο του Οικουμενικού Πατριάρχη  Βαρθολομαίου κ. Άλκη Κούρκουλα, για το πλήρες ιστορικό της πρόσφατης μεταφοράς και οριστικής τοποθέτησης των οστών του Αγίου Βαλεντίνου στην Καθολική Εκκλησία της Μυτιλήνης και για τα μεγάλα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τη Λέσβο, από την εμπορική – τουριστική αξιοποίηση του γεγονότος. Ήδη προγραμματίζονται για την 14η Φεβρουαρίου 2015, οι πρώτες φετινές εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του Αγίου Βαλεντίνου, ενώ έχει ξεκινήσει η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου marketing, που αφορά τους πιστούς της Καθολικής Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας, αλλά και τους λαούς του Ισλαμικού τόξου, δεδομένης της παγκόσμιας “απήχησης” που έχει ο συγκεκριμένος Άγιος. Το project αυτό θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων, την αξιοποίηση του ταχέως αναπτυσσόμενου σε παγκόσμιο επίπεδο τουριστικού προϊόντος “Weddings”, το οποίο σήμερα ανθεί σε πολλά νησιά της χώρας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να βρει πρόσφορο έδαφος τουριστικής εκμετάλλευσης και στη Λέσβο.

• Προώθηση με εξειδικευμένο μονόφυλλο των εκδηλώσεων του προγράμματος “Λεσβιακή Αποκριά 2015: Τα Γιούνια”, που οργανώνονται και θα διεξαχθούν από 19 έως 23 Φεβρουαρίου 2013 στην πρωτεύουσα και στα χωριά της Λέσβου. Ο Πρόεδρος της Μυτιλήνης κ. Πάνος Πίτσιος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων κ. Γιάννης Σαμιώτης, είχαν σειρά συναντήσεων με τους εκπροσώπους όλων των μεγάλων τουριστικών πρακτορείων της Κωνσταντινούπολης (Mika Tur, Jolly Tours, Ani Tour, Coral Travel, κ.α.), καθώς και με δεκάδες μικρότερα της πόλης, προκειμένου να προωθήσουν τόσο τις φετινές όσο και τις μελλοντικές καρναβαλικές εκδηλώσεις της Λέσβου, με στόχο την προσέλκυση Τούρκων επισκεπτών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μέσω δημιουργίας ελκυστικών τουριστικών πακέτων σε συνεργασία με τα τουριστικά πρακτορεία της Λέσβου. Επιπλέον, το συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα προωθηθεί μέσω του Αντιπροέδρου της “TURSAB IZMIR” κ. Ali Hespen, σε όλα τα τουριστικά πρακτορεία της Σμύρνης και εν γένει των Μικρασιατικών παραλίων, ενώ αρωγός της προσπάθειας θα είναι και η γνωστή ακτοπλοϊκή εταιρεία “TURYOL” η οποία όπως ήταν φυσικό έδειξε εξαιρετικό ενδιαφέρον για τα προγράμματα εκτός τουριστικής περιόδου.

• Προώθηση των πασχαλινών εορταστικών προγραμμάτων των επόμενων ετών, για την προσέλκυση επισκεπτών από την αχανή αγορά της Πόλης κατά τις αντίστοιχες πασχαλινές περιόδους, αρχής γενομένης από το “ΠΑΣΧΑ 2015”. Κατά τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους εκπροσώπους όλων των προαναφερόμενων πρακτορείων, που διακινούν το μεγαλύτερο μέρος του  τούρκικου “out going tourism”, διαφάνηκε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη στήριξη και του πασχαλινού προγράμματος του νησιού, δεδομένου ότι οι πελάτες τους αναζητούν αφενός νέους προορισμούς, όπως η Λέσβος και αφετέρου νέα  “τουριστικά προϊόντα”,  όπως η παρακολούθηση πασχαλινών εκδηλώσεων.

Εκτός των παραπάνω, ο Πρόεδρος της Α.Δ.Ε.Λ. κ. Ιγνάτης Χατζηχρήστου είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Κωνσταντινούπολης, προκειμένου να τον ενημερώσει για τη λειτουργία της Μαρίνας και των δύο πυλών εισόδου στο νησί (Μυτιλήνης & Πέτρας). Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, συμφωνήθηκε να σταλεί ενημερωτική επιστολή προς όλα τα μέλη – ιστιοπλόους του μεγάλου Συλλόγου, η οποία θα τους καλεί να επισκεφθούν το νησί. Επιπλέον σε συνάντηση με τον κ. Bulent Kilinf, Γενικό Διευθυντή του έγκυρου οικονομικού περιοδικού “Turkmoney”, το οποίο διανέμεται σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις της Τουρκίας, συμφωνήθηκε να ακολουθήσει εξειδικευμένη αρθρογραφία για τη Λέσβο, με πλούσιο ενημερωτικό και φωτογραφικό υλικό, σε περίοπτη θέση του εντύπου.

Κατά διάρκεια της έκθεσης, ο Αντιδήμαρχος κ. Κώστας Αστυρακάκης είχε συνάντηση για θέματα που άπτονται του πολιτισμού με τον επιχειρηματία κ. Jan Elgiz, εγγονό του Χαλίμ Μπέη (Διοικητή της Λέσβου στα χρόνια της Τουρκοκρατίας), ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Κωνσταντινούπολης. Κατά τη σύσκεψη, συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθούν πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Λέσβου και Πόλης, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών στα εικαστικά, τη φωτογραφία, τη μουσική, κ.λπ. Ο εν λόγω διακεκριμένος επιχειρηματίας προθυμοποιήθηκε να φιλοξενήσει του Λέσβιους καλλιτέχνες.

SAM_1002

Τέλος, στο περιθώριο των επαγγελματικών συσκέψεων που εξυπηρετούσαν τους προαναφερόμενους στόχους, τα μέλη της αποστολής του Δήμου Λέσβου είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν διάφορες εθιμοτυπικού χαρακτήρα συναντήσεις με επιτετραμμένους και αξιωματούχους της Τουρκίας, αλλά και άλλων ξένων αποστολών (Αιγύπτου, Ινδίας, Σλοβενίας, κ.λπ.).

Ο απολογισμός της συμμετοχής έχει θετικό πρόσημο. Η Λέσβος αναμένει έμπρακτα οφέλη, με την αύξηση της ροής επισκεπτών από την Κωνσταντινούπολη τα αμέσως επόμενα χρόνια, ώστε να καθιερωθεί ως ένας μόνιμος σημαντικός προορισμός και εκτός θερινής τουριστικής περιόδου για την τουρκική μεγαλούπολη και την ευρύτερη περιοχή.